torsdag 13 augusti 2009

Min älskade hund


Min älskade hund...Özack som idag somnade in kl. 10.00.
Han fick bara bli 5 år.
Det visade sig idag på röntgen att han hade tumör i höftkulan.
Jag visste sedan ett par veckor att han hade spondylos i ryggen och det värsta stället var vid manken...därför haltade han i fram...men med lite Rimadyl gick det ganska skapligt.
Men så började han halta på höger bakben...resten är historia.
Jag är så jävla ledsen...mitt hjärta känns som det blöder.
Men mitt i allt så finns ändå en frid...för min bästa kompis behöver inte lida mera.
Nu kan Özack leka med mina andra hundar jag haft genom livet, som aldrig har fått bli äldre än han.
Zeb, Ajax, Åmigo, Bricco...Cert
(som ändå fick bli 10 år, men var husses hund,
Cert och jag knep ändå tillsammans ett SM Guld i skydd 1999 :-) )
Tack Kargalandets Özack för allt du har gett mig.
RIP

2 kommentarer:

Anette sa...

Åh, vad ledsen jag blir. Så fin din hund var. Jag förstår att du sörjer nu. Ordentligt. Jag tänker på dej och hoppas du känner mina tröstande kramar.
Anette

Pitepärlan sa...

Tack snälla Anette!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...