söndag 10 november 2013

69 år skulle du bli idag!

Döden betyder ingenting.

Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum,

Jag är Jag, Du är Du.

Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.

Kalla mig vid mitt vanliga namn.

Tala till mig sådär som Du alltid gjort.

Ändra inte Ditt tonfall,

håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.

Skratta som vi alltid har gjort.

Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.

Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.

Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.

Det går vidare därför att det måste gå vidare.

Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du

inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.

Allt är väl.



Vi är samma känsla
Du och Jag
Känslan av oändlig kärlek.

Önskar att vi fått minst 20 år till, 
så vi hade kunnat ta en bugg
på din 88 årsdag!




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...