fredag 31 januari 2014

Ensam/Ensamhet

Jag kom på idag att jag har inte bott ensam en enda dag i mitt liv!

Jag menar bott utan en mänsklig kontakt.

1. jag bodde med mina föräldrar och systrar
2. jag bodde med min dotter och hennes pappa
3. jag bodde med min dotter
4. jag bodde med Kjella och min dotter
5. jag bodde med Kjella
6. jag bor ensam....

jag har alltid trivts med ensamheten men att vara ensam...hallå!!!!

Förstår ni vad jag menar!?
Att upptäcka efter 56 år ...jag har fan aldrig levt ensam!!!!
Ingen mänsklig värme här och nu...
att i vilken sekund som helst få en kram, 
en klapp på kinden 
att någon besvarar din kärlek och säger;
det ordnar sig, jag älskar dig!

Det slog mig idag...jag har aldrig bott ensam!!
Att få perspektiv på livet den hårda vägen är inget jag ordinerar

TA HAND OM VARANDRA
våga mer än du törs!







3 kommentarer:

GlasellDesign sa...

Kram goa du!
Det kommer en tid... en tid när du är starkare och har rest dig upp... en tid när dina händer åter är starka nog, och detta blivit en erfarenhet, och ett bearbetat minne, som dock aldrig mister sin bitterhet. Då kan du hjälpa andra, som förlorat en nära kär. Då kan du stötta i svåra stunder, och just nu ser du att du hur mycket du kommer att betyda kommer att betyda.

Pitepärlan sa...

Tack Christina!
Väl skrivna ord!
Kram!

Unknown sa...

Jag gjorde en liknande summering av mitt liv för ett tag sedan och det är ganska jobbigt att acceptera hur det blev.
Men det är precis som du beskriver! Saknad Tomhet o Ensamhet är inget man mår bra av.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...